Filtruj według

Cena

Cena

  • 7,00 zł - 2 310,00 zł

Aktywne filtry

Himalaya to indyjska międzynarodowa firma farmaceutyczna założona przez Mohammeda Manala w 1930 roku. Jego celem było stworzenie produktów, które dostarczą ludziom uzdrawiającą moc natury popartą badaniami naukowymi. W ten sposób marka oparła swoje suplementy na składnikach ajurwedyjskich. 

Obecnie Himalaya to lider na rynku światowym wśród marek zajmujących się zdrowiem ziołowym i pielęgnacją. Zakłady produkcyjne są rozmieszczone w różnych lokalizacjach w Indiach, Stanach Zjednoczonych, a także na Bliskim Wschodzie, w Azji, Europie i Oceanii. Produkty są sprzedawane w 106 krajach na całym świecie, a firma zatrudnia ponad 290 badaczy, którzy prowadzą badania nad ziołami ajurwedyjskimi i minerałami. Marka wciąż poszerza obszary swojej działaności, aby nieustannie spełnić misję Mohammeda Manala i dostarczać swoim klientom to, co w naturze najcenniejsze.

Himalaya - Ajurweda

Ajurweda to metoda naturalnej medycyny indyjskiej, zapoczątkowana w XII w. p.n.e. Nazwa składa się z dwóch słów - ajuh oznaczającego „życie” oraz weda, czyli „wiedza o życiu” lub „przebieg życia”. Jest to holistyczny system medyczny, które zakłada, że każda osoba składa się z trzech podstawowych energii - wspólnie nazywanych doszami. Są one odpowiedzialne za procesy umysłu i ciała, tak więc aby zachować zdrowie należy utrzymywać odpowiednią równowagę pomiędzy nimi. Na balans ten wpływają między innymi wybory żywieniowe, czyli po prostu to, czym się żywimy. Tylko odpowiednio dobrane składniki naszej diety pozwolą na utrzymanie odpowiedniej równowagi dosz.

Fundament firmy Himalaya stanowi dziedzictwo ajurwedy, polegające na badaniu naturalnych składników. Marka wykorzystuje najnowsze technologie do tworzenia czystych farmaceutycznie produktów opartych na medycynie staroindyjskiej. Od 1930 roku firma pod przewodnictwem Mohammeda Manala stała się pionierem w badaniach, które zmieniły wiedzę o ziołach.

Przełomowym odkryciem było stworzenie pierwszego na świecie naturalnego leku przeciwnadciśnieniowego, wprowadzonego na rynek w 1934 roku. Inspiracją do jego odkrycia było wtedy zioło - Rauwolfia Serpentina. 

W 1955 roku Himalaya wprowadziła swój drugi przełomowym produkt - Liv.52 - preparat wspierający funkcjonowanie wątroby. Stał się on flagowym produktem, który na przestrzeni lat jest najlepiej sprzedającym się lekiem ziołowym. W kolejnych latach firma wprowadziła wiele kolejnych kultowych marek, takich jak Septilin, Cystone, Bonnisan i Rumalaya forte.

Według marki, współczesna ajurweda oznacza uczynienie medycyny tradycyjnej, opartej na składnikach pochodzenia naturalnego głównym źródłem zdrowia.

Badania i nauka

Naukowcy i zielarze marki od lat badają terapeutyczne korzyściami płynące ze stosowania ziół. Aktualnie Himalaya w swoich produktach używa ponad 250 ziół. W momencie odkrycia kolejnego źródła korzyści zdrowotnych marka natychmiastowo aktualizuje swoje bazy danych, które zawierają opis zioła, jego składniki chemiczne, działania, zastosowań klinicznych oraz zalecane dawki. Wyniki badań są często publikowane w wiodących czasopismach medycznych i recenzyjnych.

Firma skupia się także na bezpieczeństwie swoich produktów, dlatego czas poświęcany na uwierzytelnianie odkrytych właściwości leczniczych jest długi. Proces ten trwać może od siedmiu do dziesięciu lat. Jak jednak podkreśla Himalaya - żadna inwestycja, szczególnie ta czasowa, nie jest zbyt duża. Bezpieczeństwo użytkowania i skuteczność suplementów diety są priorytetami.

Aktualnymi obszarami badań laboratoriów Himalaya stały się dziedziny: onkologii, zaburzeń metabolicznych/związanych ze stylem życia, immunologii, pielęgnacji nerek, stanów zapalnych skóry i zdrowia kobiet. Ponadto zespół badawczo-rozwojowy pracuje nad rozwojem produktów, które działają jako suplementy wspomagające w istniejących terapiach onkologicznych, pomagających przezwyciężyć skutki uboczne chemioterapii i radioterapii. Warto więc śledzić poczynania marki, ponieważ nie wiadomo, kiedy nastąpi kolejne przełomowe odkrycie zespołu badawczego Himalaya!