Filtruj według

Marka

Marka

Cena

Cena

  • 17,00 zł - 206,00 zł

Miedź

Miedź przede wszystkim pełni bardzo ważna funkcję w układzie krwionośnym, ponieważ uczestniczy w budowie czerwonych krwinek. Dba również o to, aby krzepliwość krwi była na prawidłowym poziomie. Działa także na układ nerwowy, odpowiadając za dobrą pamięć, koncentrację czy stabilność emocjonalną. Dodatkowo posiada działanie bakteriobójcze oraz wspiera nasz układ odpornościowy.

Aktywne filtry

Cynk i Selen (30 kaps.) - Dr. Mercola

Cena 78,24 zł
Availability: 1 In Stock

Zin plus Selenium zawiera w składzie mikroelementy cynk, selen i miedź, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Między innymi produkt pomaga zachować prawidłowy stan włosów, skóry i paznokci oraz wspiera ogólną odporność. Natomiast u mężczyzn odpowiada za utrzymanie prawidłowego poziomu testosteronu i przebiegu spermatogenezy.

Czym jest miedź?

Miedź to niezbędny minerał dla naszego organizmu. Jest on związkiem chemicznym potrzebnym enzymom, które są zaangażowane w produkcję energii, syntezę tkanki łącznej, metabolizm żelaza, syntezę neuroprzekaźników oraz aktywację neuropeptydu.

W dodatku miedź jest istotnym elementem procesów fizjologicznych, a nawet rozwoju mózgu czy właściwym funkcjonowaniem układu odpornościowego.

Miedź - właściwości.

Pomimo tego, że miedź w naszym organizmie nie występuje w dużych ilościach, ma ona duże znaczenie dla ciała.

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, miedź wzmacnia nasz układ odpornościowy. Odkryto, że ma ona działanie bakteriobójcze oraz jest istotnym elementem produkcji tkanki łącznej. W dodatku wspiera ona prawidłową pracę układu krwionośnego jak i nerwowego oraz warunkuje właściwą budowę układu kostnego.

Pierwiastek ten ma pozytywny wpływ na kondycję naszych włosów oraz skóry. W dodatku sprawia, że zarówno włosy oraz paznokcie są bardziej odżywione. Nadaje im ładniejszy kolor oraz wygląd. Owy pierwiastek opóźnia również procesy starzenia się - działa przeciwstarzeniowo.

Ponadto miedź ma działanie osłabiające inwazję wolnych rodników. Z wiekiem jest ich w naszym organizmie coraz więcej i prowadzą one do uszkodzenia, a nawet degradacji komórek.

Owy pierwiastek posiada właściwości lecznicze. Wpływając na nasz układ nerwowy, wspiera i zapewnia dobrą koncentrację jak i pamięć, stabilność emocjonalną oraz kreatywność. Jest zatem ważnym czynnikiem w codziennym życiu.

To właśnie dzięki temu pierwiastkowi żelazo w odpowiedni sposób wchłania się do naszego organizmu oraz zapewnia prawidłowy poziom krzepliwości krwi. Ma to również związek, z tym że przez to, iż miedź uczestniczy w budowaniu się czerwonych krwinek ma ona działanie krwiotwórcze. Warto również dodać, że bierze ona udział w transporcie tlenu do tkanek.

Dzienna dawka zapotrzebowania na miedź.

W naszym ciele wysoki poziom miedzi możemy odnaleźć w nerkach, mózgu, sercu oraz wątrobie. Pierwiastek ten wchłaniany jest w żołądku jak i górnych odcinkach jelita cienkiego. Stamtąd trafia on do wątroby wraz z białkami. Wydalamy go razem z żółcią przez przewód pokarmowy.

Dzienna zalecana dawka miedzi wynosi około 900 mikrogramów zarówno dla dorosłych jak i osób w wieku nastoletnim. Warto dodać, że przyswajalność owego pierwiastka wynosi między 30% a 50%.

Limitem jest 10 000 mikrogramów (to jest 10 miligramów) dziennie. Można rzec, że jest to "górna linia", której nie należy przekraczać. W innym wypadku pierwiastek ten może mieć toksyczne działanie dla naszego organizmu.

Źródła miedzi.

Zapotrzebowanie na miedź na spokojnie można uzupełniać zdrową, zbilansowaną dietą. Owy pierwiastek znajduje się bowiem w wielu produktach spożywczych, które wykorzystujemy na co dzień. Są to między innymi:

  • kakao oraz gorzka czekolada,
  • warzywa liściaste (szpinak, jarmuż, natka pietruszki),
  • produkty pełnoziarniste (otręby pszenne, kasza jaglana, kasza gryczana, płatki owsiane, chleb pełnoziarnisty),
  • nasiona (dyni, słonecznika),
  • orzechy (włoskie, laskowe, migdały, pistacje, brazylijskie),
  • wątróbka (drobiowa, wieprzowa, wołowa, cielęca),
  • rośliny strączkowe (fasola, soczewica, groch, soja)

Niedobory i nadmiar miedzi w organizmie.

Niedobory miedzi zdarzają się rzadko. Są na nie najbardziej narażone osoby, które wykluczyły ze swojej diety mięso.

Kiedy do nich dochodzi, możemy spotkać się z takimi objawami jak: anemia, niska odporność na infekcje, zwiększona podatność na urazy kości, obniżenie nastroju, brak koncentracji, problemy z pamięcią czy nawet depresja.

Z kolei jeżeli mowa o nadmiarze, może objawić się to nudnościami, bólami mięśni jak i zaburzonym funkcjonowaniu układu oddechowego, wątroby, serca oraz oczu.