Regulamin sklepu internetowego biomineraly.pl

§1. Postanowienia ogólne

    1. 1. Podmiotem prowadzącym sklep internetowy działający pod adresem biomineraly.pl oferującym zakup towarów z oferty handlowej jest bioU sp. z o.o. z siedzibą w 03-374 Warszawa, ul.Dąbrowszczaków 2 lok. 34 posiadającą REGON: 389769549, NIP: PL1133039645, wpisana do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000917650. Kapitał zakładowy 20 000,00 PLN
    2. 2. Sklep internetowy zajmuje się sprzedażą na odległość towarów z własnego magazynu.
    3. 3. Ilekroć w regulaminie pojawią się wskazane poniżej pojęcia, należy rozumieć je zgodnie z definicjami:

      - Sprzedawca – bioU sp z o.o. z siedzibą w Warszawie,
      - Klient – użytkownik sklepu internetowego składający zamówienie na określony towar,
      - Towar – przedmiot oferowany do sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego
      - Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży
      bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada
      ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu
      wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
      Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§2. Zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym

      1. 1. Klient może dokonywać zakupów w sklepie internetowym biomineraly.pl za pośrednictwem sieci Internet (korzystając z procedury składania zamówień on-line). Sprzedawca nie przyjmuje zamówień telefonicznie pod numerem telefonu wskazanym na stronie internetowej, pocztą elektroniczną oraz w siedzibie firmy.
      2. 2. Zamówienia on-line przyjmowane są przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.
        Zamówienia złożone w soboty, dni wolne od pracy i święta będą realizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym zamówienie zostało złożone.
      3. 3. Towary w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone. Na stronie internetowej znajdują się informacje o właściwościach towaru, jego cenie, itp. Klient zamawiając towar dokonuje jego wyboru, w sposób właściwy dla danej rzeczy.
      4. 4. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki. W razie ich braku Sprzedawca jest upoważniony do anulowania zamówienia.
      5. 5. Zamówienie jest skuteczne po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem, jego akceptacji i akceptacji zamówienia następującej poprzez kliknięcie przycisku „Potwierdzam zakup i płacę”.
      6. 6. Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty, przy uwzględnieniu form płatności, które oferuje sprzedawca. Klient składając zamówienie z obowiązkiem zapłaty składa ofertę zakupu określonego towaru.
      7. 7. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji, która następuje poprzez przesłanie na podany wcześniej adres e-mail wiadomości potwierdzającej treść złożonego zamówienia, która będzie zawierać co najmniej: imię i nazwisko klienta, adres wysyłki, e-mail, numer telefonu oraz szczegółowe podsumowanie zamówionych towarów, a także informacje o procedurze składania reklamacji co do towarów oraz o uprawnieniu klienta do odstąpienia od umowy sprzedaży.

§3. Realizacja zamówień

      1. 1. Zakup określonego towaru odbywa się po cenach podanych na stronie sklepu, które są cenami podanymi w złotych polskich oraz cenami brutto – zawierającymi podatek VAT.
      2. 2. Do ceny towaru należy doliczyć koszt przesyłki, którego wysokość uzależniona jest od rodzaju zamawianego towaru i każdorazowo określona jest na stronie sklepu.
      3. 3. Wszystkie towary sprzedawane w sklepie internetowym są towarami dostępnymi bezpośrednio u Sprzedawcy lub u jednego z jego Dostawców.
      4. 4. W wyjątkowych sytuacjach może zdarzyć się, że towar nie będzie dostępny. W takiej sytuacji klient zostanie poinformowany o braku możliwości zrealizowania zamówienia na adres e-mail lub telefonicznie. Otrzyma on także propozycje możliwego rozwiązania zaistniałej sytuacji.
      5. 5. Dostawy towaru realizowane są jedynie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
      6. 6. Zamówienie zostaje przekazane do realizacji po potwierdzeniu wpłynięcia należności na konto sklepu.
      7. 7. Przewidywany okres realizacji zamówienia obejmuje okres liczony w dniach roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty do momentu dostarczenia przesyłki na adres wskazany przez Klienta.
      8. 8. Okres realizacji zamówienia obejmuje okres jego przygotowania oraz czas potrzebny na jego dostawę. Zazwyczaj wynosi on 1 dzień roboczy.

§4. Formy płatności i koszty dostawy

      1. 1.  Klient może zapłacić za zamówione towary poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach, przelewu bankowego lub bezpośrednio u kuriera za pobraniem.
      2. 2. W przypadku nieopłacenia zamówienia w terminie 7 dni od daty jego złożenia zamówienie zostanie anulowane.
      3. 3. Przesyłki dostarczane są w sposób wybrany przez klienta spośród opcji udostępnianych przez Sprzedawcę, które mogą być różne dla różnych kategorii produktów.
      4. 4. Koszt dostawy ponosi Klient. Koszt ten obliczany jest na podstawie cen dostawy wskazanych towarów i doliczany jest do kwoty zamówienia. Informacja o kosztach znajduje się w osobnej zakładce na stronie: https://biomineraly.pl/dostawa

§5. Odstąpienie od umowy

      1. 1. Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego może od niej odstąpić bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach
        Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
      2. 2. Klient lub PNPK może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
      3. 3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
      4. 4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
      5. 5. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta lub PNPK jest wyłączone w przypadku:
      6.        - świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
      1.        - umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
               - umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
               - umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
              - umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
               - umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
               - umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
               - umowy, w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
              -  umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
              -  umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
              -  świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
               - dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
      2. 6. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, a w szczególności stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
      3. 7. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, bez kosztów dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba, że konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla konsumenta z żadnym kosztem.
      4. 8. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
      5. W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia, koszt zwrotu towaru ponosi kupujący, w tym PNPK.

§6. Procedura reklamacji

      1. 1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, w tym również Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu cywilnego. Dotyczy to również przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
      2. 2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta, w tym też przedsiębiorcy na prawach konsumenta, gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres sklep@biomineraly.pl
      3. 3. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient, jak i przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany przez Sprzedawcę.
      4. 4. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni zarówno w przypadku reklamacji zgłoszonej przez Klienta, jak i przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
      5. 5. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta, bądź przedsiębiorcy na prawach konsumenta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta. Sprzedawca zwraca Klientowi lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta koszty przesyłki.

§7. Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych

      1. 1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest bioU sp. z o.o. z siedzibą w 03-374 Warszawa, ul.Dąbrowszczaków 2 lok. 34 posiadającą REGON: 389769549, NIP: PL1133039645, wpisana do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000917650.
      2. 2. Klient dokonując zakupów w sklepie wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Administratora danych osobowych podanych w formularzu w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2014.1182 j.t.) wyłącznie w celu realizacji zamówień.
      3. 3. Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji umów sprzedaży, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do klienta - firmom kurierskim.
      4. 4. Dane są przekazywane dobrowolnie. Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania, a także żądania usunięcia danych.
      5. 5. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:
        1. - rejestracji konta w Sklepie Internetowym, w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
        2. - składania zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
        3. - subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter), w celu wykonania umowy, której przedmiotem jest usługa świadczona drogą elektroniczną. Podstawa prawna - zgoda osoby, której dane dotyczą na wykonania umowy o świadczenie usługi Newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
        4. - złożenia reklamacji, w celu obsługi procesu reklamacyjnego Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
      6. 6. W przypadku rejestracji konta w Sklepie Internetowym, Klient podaje:
        1. - adres e-mail;
        2. - imię i nazwisko.
      7. 7. Podczas rejestracji konta w Sklepie Internetowym Klient samodzielnie ustala indywidualne hasło dostępu do swojego konta. Klient może zmienić hasło, w późniejszym czasie.
      8. 8. W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient podaje następujące dane:
        1. - adres e-mail;
        2. dane adresowe:
          • - ulica wraz z numerem domu/mieszkania;
          • - kod pocztowy i miejscowość;
          • - województwo;
          • - kraj (państwo).
        3. - imię i nazwisko;
        4. - numer telefonu. 
        5. W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest dodatkowo poszerzony o:
          1. - firmę Przedsiębiorcy;
          2. - numer NIP.
        6. W przypadku skorzystania z usługi Newsletter, Klient podaje jedynie swój adres e-mail. 
      9. 9. Przekazanie danych osobowych do bioU sp.z o.o.  jest dobrowolne, w związku z zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczeniem usług za pośrednictwem Sklepu i Serwisu Internetowego, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych w procesach, w których przetwarzane są dane osobowe uniemożliwi realizacje tej usługi.

§8. Jak długo przechowywane i komu udostępnianie są dane osobowe

  1. 1.Dane osobowe Klientów przechowywane są:
    1. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez bioU sp.z o.o tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić bioU sp.z o.o i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć.
    2. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez bioU sp.z o.o tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć. W przypadku dokonania zakupu w Sklepie dane osobowe mogą być przekazywane firmie kurierskiej, w celu dostarczenia zamówionych towarów.
  2. 2. Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Klientom lepszej obsługi, analizy danych statystycznych i dostosowania Sklepu Internetowego do preferencji Klientów, a także administrowania Sklepem Internetowym.
  3. 3. W przypadku, gdy Klient dokona subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newsletter) na jego adres e-mail bioU sp.z o.o będzie wysyłać wiadomości elektroniczne zawierające informacje handlowe o promocjach i nowych produktach dostępnych w Sklepie Internetowym.
  4. 4. W przypadku skierowania żądania bioU sp.z o.o udostępnia dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

§9. Prawa osób, których dane dotyczą

  1. 1.Prawo do cofnięcia zgody - podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
    • - Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił bioU sp.z o.o.
    • - Realizacja prawa odnosi skutek niezwłocznie po wycofaniu zgody.
    • - Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez bioU sp.z o.o zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.
    • - Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem bioU sp.z o.o może świadczyć jedynie za zgodą.
    • - Klient ma możliwość złożyć cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora: sklep@biomineraly.pl.
  2. 2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 21 RODO.
    • - Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją - wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli bioU sp.z o.o przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług bioU sp.z o.o, prowadzenie statystyki korzystania z poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz ułatwienie korzystania ze Sklepu Internetowego, a także badanie satysfakcji.
    • - Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych.
    • - Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i bioU sp.z o.o nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw.
    • - Klient ma możliwość złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora: sklep@biomineraly.pl.
  3. 3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) - podstawa prawna: art. 17 RODO.
    • - Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych.
    • - Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
      • -dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
      • - wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
      • - wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
      • - dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
      • - dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu bioU sp.z o.o podlega;
      • - dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.
    • - Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, bioU sp.z o.o może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega bioU sp.z o.o. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług bioU sp.z o.o, czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.
    • - Klient ma możliwość złożyć powyższe żądania drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora: sklep@biomineraly.pl.
  4. 4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 18 RODO.
    • - Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. bioU sp.z o.o nie będzie też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych.
    • - Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:
      • - gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas bioU sp.z o.o ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;
      • - gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
      • - gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
      • - gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Sprzedawca, przetwarzając dane osobowe Klienta.
      • - Klient ma możliwość złożyć powyższe żądania drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora: sklep@biomineraly.pl.
  5. 5. Prawo dostępu do danych - podstawa prawna: art. 15 RODO.
    Klient ma prawo uzyskać od Sprzedawcy potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:
    • - uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
    • - uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
    • - uzyskać kopię swoich danych osobowych.
    • - Klient ma możliwość złożenia uzyskania dostępu do swoich danych osobowych drogą elektroniczną na adres e-mail Administratora: sklep@biomineraly.pl.
  6. 6. Prawo do sprostowania danych - podstawa prawna: art. 16 RODO.
    Klient ma prawo do żądania od Sprzedawcy niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej sklep@biomineraly.pl zgodnie z §6 Polityki Prywatności.
  7. 7. Prawo do przenoszenia danych - podstawa prawna: art. 20 RODO.
    Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Sprzedawcy, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Sprzedawcę bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Sprzedawca prześle dane osobowe Klienta w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, który jest powszechnie używany, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego administratora danych osobowych.
  8. 8. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, bioU sp.z o.o spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – bioU sp.z o.o nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
  9. 9. Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
  10. 10. Klient ma prawo żądać od bioU sp.z o.o przekazania kopii standardowych klauzul umownych kierując zapytanie w sposób wskazany w §6 Polityki Prywatności.
  11. 11. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

§10. Mechanizm cookies, adres IP

  1. 1. Sklep oraz Strona Internetowa używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one przez bioU sp.z o.o  na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Sklep oraz Stronę Internetową, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia" oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać oferowane przez bioU sp.z o.o  produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających Sklep i Stronę Internetową. Dają też możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin prezentowanych produktów w Sklepie Internetowym.
  2. 2. bioU sp.z o.o  wykorzystuje trzy typy plików cookies:
  •  - Cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu urządzenia końcowego zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzeń końcowych Klientów.
  • - Cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Klienta i pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzeń końcowych Klientów.
  • - własne pliki cookies zamieszczane przez Serwis oraz cookies umieszczane przez podmioty trzecie, zatwierdzone przez bioU sp.z o.o, w tym cookies narzędzia Google Analytics.
  1. 3. bioU sp.z o.o wykorzystuje cookies własne w celu:
    • - uwierzytelniania Klienta w Sklepie Internetowym i zapewnienia sesji Klienta w Sklepie Internetowym (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej podstronie Sklepu Internetowego ponownie wpisywać loginu i hasła;
    • - zapewniania sprawnego funkcjonowania Serwisu oraz dostosowania go do potrzeb Klientów;
    • - analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci korzystają ze Strony Internetowej Sklepu, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.
  2. 4. bioU sp.z o.o wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA).
  3. 5. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla urządzeń końcowych, z których korzystają Klienci Sklepu i Serwisu Internetowego. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń końcowych Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do urządzeń końcowych. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Sklepu i Serwisu Internetowego będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.
  1. 6. bioU sp.z o.o może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer przydzielany urządzeniu końcowemu osoby odwiedzającej Sklep i Serwisy Internetowy przez dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W większości przypadków jest przypisywany urządzeniu końcowemu dynamicznie, tj. zmienia się przy każdym połączeniu z Internetem i z tego powodu traktowany jest powszechnie, jako nieosobista informacja identyfikująca. Adres IP jest wykorzystywany przez bioU sp.z o.o przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja przydatna przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu i Serwisu Internetowego, a także w celach bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer, niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Sklepu i Serwisu Internetowego.
  2. 7. Sklep i Serwis Internetowy zawiera linki i odnośniki do innych stron internetowych. bioU sp.z o.o nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.

§11. Postanowienia końcowe

    1. 1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy  Administratorem a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
    2. 2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Administratorem a Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
    3. 3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
    4. 4. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto Klienta zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy.