Filtruj według

Marka

Marka

Cena

Cena

  • 36,00 zł - 61,00 zł

Burak

Burak to bogate źródło minerałów takich jak magnez, potas, cynk, żelazo, fosfor oraz witaminy z grupy B, C, A, E, K. Skutecznie zapobiega między innymi infekcjom i przeziębieniom. Pozytywnie również wpływa na działanie układu krwionośnego, mięśniowego, a także na poprawę pamięci. Dzięki swoim właściwościom zapobiega anemii oraz pomaga w leczeniu białaczki. Spożywany przez kobiety w okresie menopauzy łagodzi uderzenia gorąca. Ponadto poprzez działania przeciwutleniające usprawnia wydalanie toksyn z organizmu. Dodatkowo pomaga zmniejszyć poziom cholesterolu oraz walczy z nadwagą i otyłością.

Aktywne filtry

YANGO Burak - ekstrakt 10:1 (100 kaps.)

Cena 36,49 zł
Availability: 10 In Stock
W burakach występują azotany, które przekształcane są w organizmie ludzkim w tlenek azotu, który pomaga rozluźnić naczynia krwionośne, poprawiając przepływ krwi i obniżając jej ciśnienie. Buraki stanowią unikalne źródło betainy, która pomaga w zwalczaniu stanów zapalnych. Zawierają też cenne składniki odżywcze, podnoszące wytrzymałość organizmu oraz wspomagające proces detoksykacji. Liście buraków są prawdziwym bogactwem witamin i minerałów. Stężenie żelaza w liściach buraków jest o wiele wyższe niż np. w szpinaku. Silny ekstrakt 10:1 Bez dodatków i wypełniaczy Kapsułki roślinne, delikatne dla żołądka, przyjazne wegetarianom i weganom SKŁADNIKI: Ekstrakt z buraka zwyczajnego (Beta vulgaris) 10:1; kapsułka: celuloza roślinna. Składnik aktywny 1 kapsułka 2 kapsułki Burak -

Niedoceniony na co dzień burak zawiera bogactwo witamin, aminokwasów i minerałów. Dzięki swoim wartościom odżywczym wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. W szczególności drogocenne jest jego działanie na układ krwionośny, jednak z pewnością każdy odkryje pozytywne skutki spożycia tego niepozornego warzywa. 

Maksymalną ilość składników odżywczych znajdziemy w soku z buraka. Poddanie go procesowi gotowania, sprawia, że traci on większość swoich zdrowotnych właściwości. Lepiej więc postawić na spożycie surowego korzenia, a w sezonie wiosnenno-letnim także młodej botwinki oraz buraczanych liści. Na rynku dostępne jest także wiele suplementów diety zawierających sproszkowane lub liofilizowane warzywo w postaci kapsułek lub ekstraktu. Taka forma spożycia będzie szczególnie przydatna osobom, które nawet w ramach zbilansowanej diety nie są w stanie dostarczyć niezbędnej ilości składników odżywczych. 

Zalety buraków: 

  • Dzięki wysokiej zawartości witaminy C burak przeciwdziała przeziębieniom i infekcjom,  szczególnie tym wirusowym. Wspomaga nasz układ odpornościowy, zapobiega grypom i mononukleozie
  • Buraki posiadają bogactwo witamin - między innymi C, E, A, K oraz grupę witamin B. Zawierają także aminokwasy i minerały.
  • Zawierają azotany, które przekształcane są w organizmie ludzkim w tlenek azotu. Odpowiada on za rozluźnianie naczyń krwionośnych, poprawiając tym samym przepływ krwi i obniżając jej ciśnienie.
  • Szczególnie polecany jest kobietom w ciąży ponieważ zawiera kwas foliowy, wpływając na poprawny rozwój płodu.
  • Żelazo występujące w burakach jest mikroelementem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bierze udział w procesie tworzenia krwi oraz transporcie tlenu do komórek.
  • Zawierają betaninę, czyli antyutleniacz, który broni organizm przed działalnością wolnych rodników, a także pomaga w zwalczaniu stanów zapalnych. Wraz z choliną, czyli witaminą B4 wykazują działanie antynowotworowe.
  • Występowanie witaminy B1, czyli tiaminy, wspiera układ krwionośny. Szczególnie korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu sercowego.

Wpływ buraka na codzienne życie:

  • Redukuje uczucie zmęczenia i ospałość
  • Wspomaga proces regeneracji po wysiłku fizycznym (przyśpiesza odbudowę mięśni oraz zmniejsza odczuwalność zakwasów)
  • Spowalnia proces starzenia
  • Podnosi wytrzymałość organizmu
  • Poprawia odporność, zapobiega grypom oraz infekcjom wirusowym
  • Zapobiega anemii oraz nowotworom
  • Zalecany jest osobom stosującym chemioterapię oraz chorującym na białaczkę
  • Obniża poziom cholesterolu we krwi

Burak - źródło cennego żelaza

Burak to przede wszystkim źródło żelaza. Wpływa ono na funkcjonowanie całego organizmu, przede wszystkim bierze jednak udział w wielu procesach układu krwionośnego. Jest składnikiem hemoglobiny - białka krwinek czerwonych, które transportuje tlen z płuc do wszystkich komórek organizmu.

Zwarty jest także w mioglobinie, białku występującym w mięśniach, które reguluje proces pobierania z krwi tlenu potrzebnego do pracy mięśni.

Burak w trakcie ciąży

Witamina B9, czyli kwas foliowy występujący w buraku stanowi ważny element w początkowej fazie rozwoju płodu. Wpływa ona na kształtowanie cewy nerwowej, czyli struktury układu nerwowego, która przekształca się w późniejszym etapie ciąży w mózg i rdzeń kręgowy.

Wysoka zawartość żelaza w buraku także będzie przydatna dla kobiet w ciąży. Spożywanie produktów bogatych w ten mikroelement wspomaga prawidłowy rozwój płodu. Przede wszystkim warunkuje prawidłowe kształtowanie układu nerwowego. Jego niedobór może prowadzić do przedwczesnego porodu, poronienia czy opóźnienia rozwoju u noworodka.